create your own banner at mybannermaker.com!

Jumaat, 7 Januari 2011

INSAF...TAK SESEMPURNA CINTA MU...

Rabb ..
Engkaulah cahaya itu
Terangi ku dalam gelap
Tuntun aku dalam sinar Mu
Rangkul ku dalam kasih Mu
Tapi Rabb ..
Mengapa jiwaku tak bisa tenang
Mengapa batin ku tak henti gelisah
Permainkan lakon yang tertulis
Dengan kegamangan dan kehampaan
Apa ini Tuhan ..
Kurangnya rasa syukurku pada Mu
Atas segala kenikmatan yang Engkau curahkan
Dengan kasih Mu yang sempurna
Sering ku abaikan nikmat itu
Rabb ..
Kutelusuri jalan mencari cinta Mu
Menggapai Mu ditengah keterbatasan ku
Tapi aku lupa Rabb ..
Cinta Mu tak terbatas
Meluas melebihi luasnya langit
Mendalam melebihi dalamnya lautan
Fabi'ayyi aalaa 'i rabbikumaa tukazzibaan
Aku lupa ayat ini, Tuhan ..
Aku lupa dengan semua nikmat yang telah Engkau beri
Malu aku pada Mu ya Rabbi ..
Malu aku dengan segala keanggkuhan ku
Malu dengan semua kesombongan ku
Merasa diri paling mencintai Mu
Merasa diri dekat dengan Mu
Cintaku pada Mu tak sesempurna cinta Mu
Sebab diri ingin mendapat syurga Mu
Ingin mendapat Rido 'Mu
Ingin mendapat Rahmat Mu
Rabb ..
Ampuni aku dengan semua khilaf diri
Ijinkan aku tuk selalu dekat dengan Mu
Hanya Engkau Rabb ..
Hanya Engkau ..

Jangan lupew Follow,komen,like and share ok =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...